Logo

Rybárstvo na Slovensku - časť.I.: (Ne)znášam reklamu!

V poslednom čase na rôznych fórach sledujem zvýšenú aktivitu „dudrajúcich“ ľudí. Prevažne sa sťažujú na to, že všade okolo rybárskych výrobkov je samá reklama.

10. 09. 2014, autor: Miroslav Hirjak
Značka: Všeobecne

V poslednom čase na rôznych fórach sledujem zvýšenú aktivitu „dudrajúcich“ ľudí. Prevažne sa sťažujú na to, že všade okolo rybárskych výrobkov je samá reklama. Poslednou čerešničkou na torte bol príspevok, kde jeden chalan, ktorý nereprezentuje žiadnu značku pridal svoj úlovok, kde napísal aj značku boilies, na ktoré kapra ulovil. Tento "čin" vyvolal vlnu reakcií. Prevažne kritické s komentárom, že znova ide iba o skrytú reklamu.

Všetkým takýmto sťažujúcim rybárom sa dá odkázať veľa, ale hlavne: nechoďte na fóra, nečitajte časopisy a nesledujte ani iné rybárske média. Ak si myslíte, že časopisy žijú z vašich 3€ za výtlačok prosím, už nečitajte ďalej ani tento článok. Trošku tvrdé slová, ale v rámci reklamy na chvíľu odbočím od témy.

reklama v rybarstve

Príjmy mínus výdavky sa rovná zjednodušenie zisk. Uvedomili ste si aké majú časopisy výdavky? Redaktori, tlač samotného časopisu, priestory, technika a distribúcia patria medzi základné zložky výdajov časopisov. Príjmy majú časopisy z predaja samotného časopisu a z reklamy uverejnenej v časopise. Poviete si: reklamu dajte preč. Dobre, ale Vy zaplaťte za časopis 10€. Všetci teda vieme kam by to spelo.  Menej vnímavím ešte pripomeniem, že takto funguje celý svet okolo Vás a nie len v rybárstve.

Vrátim sa späť a uvediem ďalší príklad, kde by to bez reklamy celkom nefungovalo. Sú to samotný výrobcovia a značky. Spoločnosti vyrábajúce boilies žijú prevažne z predaja svojich výrokov. Logické však ;) Ako si však ich výrobok kúpite, keď Vám nebude odprezentovaná jeho funkčnosť, kvalita, dizajn, atď. ? Nebudete ani vedieť, že existuje. Webové stránky, letáky, účasti na rôznych veľtrhoch sú tiež iba formy reklamy. Odporúčam si prečítať knihu s jasne vypovedajúcim názvom “Aj zázrak potrebuje reklamu (Ján Cézar)”. Ani ten najlepší výrobok bez reklamy (či už ústnej, alebo podaný inou formou) sa nebude nidky predávať, lebo v podstate nebude existovať.

Po prečítaní týchto riadkov si však určite poviete, že tento štýl reklamy Vám nevadí, však to už patrí k bežnému životu. Vadí Vám iba to, ako sa niektoré značky nasilu a za každých okolností snažia nanútiť svoj produkt. Tu by som sa zastavil pri slovnom spojení “konkurenčný boj”. Veru tak, dnes či chceme, alebo nie žijeme vo svete kapitalizmu. Prežije len ten najsilnejší, ale to už platilo dávno pred kapitalizmom, spomeňte si na Darwina. Je preto samozrejmé, že značky sa často snažia presadzovať agresívnejšie a predbehnúť svojích konkurentov, hold kto je na vrchole ma lepší výhľad a často sa mu tam lepšie dýcha.

ziadna reklama

Počúvam často, že značka vyhrala preteky pomocou kukurice a nie pomocou svojích výrobkov. Keď sa opýtam kto, kde a kedy dostávam už len vyhýbavé odpovede. Ak vás teda naozaj rozčúli reklama, ktorá evidentne zavádza a kde sa tvrdia nepravdy, pokojne sa ozvite. Kde? No predsa na fórach, v časopisoch, jednoducho všade, kde ste už doteraz hromžili na množstvá reklamy.  Nie je sa čoho báť, ak hovoríte pravdu je to v poriadku, zbavíte sa tak aspoň ďalšej spoločnosti, ktorá šíri tú prekliatu reklamu. Ak však máte iba "pocit" (lebo Vás práve zasvrbel pravý palec na nohe), že reklama je nepravdivá, alebo niekoho zavádza, radšej si overte fakty a až potom za (ne)rozčúľte.

 

Čo urobiť preto, aby ste žili dlhšie?

Prestaňte sa rozčuľovať nad kadejakou reklamou. Má to zmysel? Docielite tým niečo? Možno vlastný infarkt. Nitko Vám nezakazuje čítať fóra, časopisy, sledovať rybárske videá, alebo chodiť na veľtrhy a nepríčetne si obzerať tie najnovšie výrobky. ALE nerozčuľujte sa, že je to všetko znova iba reklama. Nechcete? Nechytajte a nekupujte :), alebo len (ne)kupujte.

Energiu nad lamentovaním, že znova len skrytá reklama, využite radšej na pochvalu kolegu rybára, ktorému sa podaril parádny úlovok a obdivujte v pozadí na fotografii jeho udice, ktoré si aj tak nemôžete dovoliť a tešte sa s ním (tak "naozajsky"). Verte, že aj Vám dobre padne, keď Vás niekto najbližšie pochváli za pekný úlovok. A ešte jeden tip na záver. Ak už sa naozaj nudíte a potrebujete riešiť, kto a komu robí reklamu, venujte svoj voľný čas vážnejším témam – viď. situáciu v SRZ ...

reklama v rybarstve

p.s.: Tento článok je tiež vlastne reklama a ďakujeme, že nás čítate a sledujete. Váš team mojeboilies.sk. A zdieľajte nás :)

V druhej časti sa budeme venovať článku s podnázvom: "Lacné boilies nechytajú, alebo cena (ne)zodpovedá kvalite"..

 

Nie je možne pridať nový príspevok, pretože nie ste prihlásený
dr.sialenec > 19. 09. 2014 11:06
........................,,-~*~,,
......................./:.:.:.:.:.|
......................|;.;.;.;.;./
......................|.;.;.;.;.|
............._,,,,,_.).;.;.;.;.|
.........,,-":.:.:.:."~-,;.;.;.|
........(_,,,,---,,_:.:.);.;.;..",,
......,-":.:.:.:.:.""-,,/;.;.;.;.;.",
.....(:.__,,,,,,,,,___);.;.;.;.;.;|
...../"":.:.:.:.:.:.:¯""\;.;.;.;.;.,"
....\",__,,,,,,,,,,,__/;;;;;;;;;/\
.....\.::.:.:.:.:.:.:.;.);;;;;;;;;/:\
.......\,,,,,---~~~~;;;;;;;;,"::::\
.........."""~~--,,,,,,,,,,-"::::::::::\
...................\::::::::::::::::::::::\